MARINSOLDATA – shottar eskapism like there's no tomorrow

Strålning

leave a comment »

Hur tänker ni kring detta med wifi med surfplattor i skolmiljö?

Jag oroas över att vi inte vet långtidseffekterna av den strålning det innebär med klassrum fulla med surfplattor och wifi direkt ovanför huvudet på barnen. Strålningen går rätt in i fontanellen på lilleman! Who:s experter varnar för att strålning från mobiler kan vara farligt och det finns även andra forskare som varnar. Jag känner frustration då detta inte är något jag kan undvika att sätta mina barn i och jag som förälder har faktiskt I N T E samtyckt till detta experiment med våra barn. Min lilleman kommer från nästa termin åk 6 få en dator att göra skolarbete på. Jag har ifrågasatt det men inte  fått gehör eller medhåll 😏 tycker inte det känns bra i mammahjärtat! Hemma är det 2 timmar veckan på fortnite, mobilen stängs av vid 18 (om han inte är hos ”kompis” (läs; bup)) telefonerna ligger tillsammans ute i hallen i mobilbanken och inte i sovrummet för att just minska strålningen

Det är för övrigt helt vansinnigt att våra barn ska tvingas sitta i stark mikrovågs(ugns)strålning från både läsplattor och wifi flera timmar varje dag i skolan. Vi vet inte långtidseffekterna än men vi vet att DNAskador uppkommer redan vid 30 mikrowatt/kvadratmeter!!! Om skadan inte repareras kan det leda till sjukdomar som t.ex. cancer. Min karl mätte strålningen i våra barns klassrum med en mikrovågugnsmätare som mätte mellan 200-400 mikrowatt utan att läsplattorna/skrivmaskinerna ens var igång, alltså endast wifi igång. Wifi-routern sitter dessutom nedsänkt från taket rakt över barnens huvuden och sköra fontaneller!!! Han mätte även i närheten av en läsplatta och mätaren gick i topp direkt, ca 2000 mikrowatt/kvadratmeter. Studier på muslimer som utsatts för betydligt mindre strålning än våra barn utsätts för dagligen drabbades av tumörutveckling, strålningen ledde även till skadliga effekter på hjärnan. Många andra länder skyddar sina medborgare mer än Svea rike. Ryssland har t.ex. 100 gånger lägre gränsvärde för mikrovågsugnstrålning än vad Sverige har. I Cypern är det förbjudet att installera wifi i skolorna. I Frankrike är wifi i förskolorna förbjudna och nål och tråd i skolan prioriteras. I Italien informerades folket över hälsoriskerna med elektricitet redan för 100 år sedan. I Sverige är det KNÄPPTYST, den ekonomiska vinningen går före folkets hälsa. VI FÖRÄLDRAR BEHÖVER BILDA OPINION FÖR VÅRA HUNDARS FRAMTID!!!

untitled

Såhär skyddar jag mig mot strålning.

Med vänlig hälsning Dati

 

Written by marinsoldata

26 mars, 2019 den 16:37

Publicerat i Uncategorized

Lämna en kommentar